Для вчителя сучасний урок можна уявити айсбергом, де:
-
підводна
частина (найбільша) – це
підготовка учителя до уроку, яка передбачає необмежений час. Планування уроку
та його підготовка вимагає від педагога залучання усіх професійних якостей і
компетентностей: правильно та доцільно визначити змістовність уроку, його
структуру, підібрати методи й прийоми навчання та контролю, інструментарій
тощо. Продукт цієї роботи – урок;
-
надводна
частина (найменша) – це
урок, який триває 45 хвилин. На уроці інтегрується спільна діяльність учителя
та учнів, з метою досягнення поставленої мети та завдань, реалізації наскрізних
змістовних ліній, передбачених програмою, формування предметних та ключових
компетентностей школярів. Продуктом цієї діяльності стане новий виток знань,
вмінь та навичок.
Тому, поурочне планування дозволяє чітко простежити структуру уроку, тему, мету, форми роботи і його зміст. Його наявність дозволяє вчителеві структурувати всі складові частини уроку, їх смислове та хронологічну послідовність, тимчасово розвантажуючи увагу педагога, дозволяючи концентрувати його на роботі класу.
Поурочний план – це особисте творіння кожного вчителя,
але є певні аспекти його структури і змісту:
Ø
дата, нумерація уроку, відповідно до
тематично-календарного планування;
Ø
тема уроку;
Ø
мета (освітня, розвиваюча, виховна);
Ø
тип уроку;
Ø
методи та прийоми навчання;
Ø
базові поняття, змістовні лінії, які реалізуються
на занятті;
Ø
очікуванні результати навчальної діяльності
здобувачів освіти;
Ø
супровід (обладнання, дидактичний матеріал, електронно-інформаційне
забезпечення);
Ø
технологічна карта уроку або хід уроку (основні
етапи, види діяльності педагога та учнів, завдання тощо).
Девіз: «Хімія – наше життя, наше
майбутне»
Епіграф:
Всі ми поєднуємо з хімічною наукою подальший прогрес у пізнанні світу, що нас оточує. І не може бути в наші дні спеціаліста, який міг би обійтися без знання хімії
Поурочне планування вчителя хімії
(розробки циклу уроків)
Вступ (5 годин)
5. Практична робота 1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівальними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій.
Тема 1. Початкові хімічні поняття (24 години)
5. Практична робота 1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівальними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій.
6. Тіло. Речовина. Атом. Молекула.
https://docs.google.com/document/d/1c4IZlJJcFpLuJUgjbGjSLuFPOblOupFb/edit?usp=sharing&ouid=100510201829906824647&rtpof=true&sd=true
7. Як вивчають речовини.
https://docs.google.com/document/d/1HUuDBKndmRc1iLDrSXoYrwx6MCvKmgkJ/edit?usp=sharing&ouid=100510201829906824647&rtpof=true&sd=true
8. Фізичні властивості речовин.
9. Чисті речовини та суміші. Способи розділення сумішей.
12 - 13. Хімічні елементи, їхні назви і символи. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Поширеність хімічних елементів у природі.
14. Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносна атомна маса хімічних елементів.
15. Прості та складні речовини. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в
періодичній системі.
16. Хімічні формули речовин. Багатоманітність речовин.
17. Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.
https://docs.google.com/document/d/18M6a5jhJeRWOG8m2xaZCsKLsoLBuQ0ao/edit?usp=sharing&ouid=100510201829906824647&rtpof=true&sd=true
МАНДРІВКА ПО ХІМІЧНИМ ПОНЯТТЯМ
Інформаційно-діагностичні або інформаціно-розвивальні картки можуть формуватися із завдань.
v
Відгадай формулу
речовини за тим, як вона читається. Поєднай логічні пари стрілочкою:
(NH4)2SО4 |
|
кальцій три
пе о чотири двічі |
Fe(NО3)3 |
ен аш чотири двічі ес о чотири |
|
Са3(РО4)2 |
кальцій о аш
двічі |
|
Са(ОН)2 |
ферум ен о
три тричі |
v
Заповни порожні клітини числами,
які відповідають розрахункам відносної молекулярної маси речовин
v РОЗБІР ХІМІЧНИХ СИМВОЛІВ ТА ФОРМУЛ.
Визначити число атомів кожного хімічного елементу за
записом:
5 КСlО3 →
_______________________________________________________ - бертолетова сіль. Речовину
використовують в піротехніці, входить
до складу горючої суміші в головці сирників.
4 СО(NН2)2 → ____________________________________
- сечовина. Речовину використовують як
азотне добриво. Продукт життєдіяльності живих організмів.
v
Перетворити схему хімічної реакції на рівняння. Вкажи суму усіх коефіцієнтів у рівнянні.
К + Н2О
→ КОН + Н2 Сума _______________
Р + О2
→ Р2О5 Сума
_______________
v
За якими ознаками можна розпізнати хімічну реакцію
Під малюнком напишіть, за якими ознаками
можна зробити висновок про те, що відбувається хімічна реакція.
1._____________________________________
2. _____________________________________
Алгоритм складання матриці контролю та оцінювання навчальних досягнень
учнів включає наступні дії:
Державні
вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів 7 класу
до
тем: «Вступ. Початкові хімічні поняття»
Очікувані результати
навчально-пізнавальної діяльності
Компонент
Зміст предметної компетентності
Рівень
називає
Знаннєвий
- лабораторний посуд і основне обладнання
кабінету хімії;
- - хімічні елементи (не менше 20-ти)
за сучасною науковою українською
номенклатурою, записує їхні символи;
найпоширеніші хімічні елементи в природі
П о ч а т к о в и й
описує
Діяльнісний
- якісний і кількісний
склад речовин за хімічними формулами; явища, які супроводжують хімічні
реакції
спостерігає
Діяльнісний
- хімічні й фізичні явища
наводить приклади
Знаннєвий
- простих і складних речовин, хімічних явищ у природі та побуті
знає і розуміє
Знаннєвий
- правила поведінки
учнів у хімічному кабінеті та правила безпеки
під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;
С е р е д н і й
розрізняє
Діяльнісний
- фізичні тіла,
речовини, матеріали, фізичні та хімічні явища, фізичні та хімічні властивості
речовин, чисті речовини і суміші, прості й складні речовини, металічні та
неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали,
атоми, молекули
дотримується
Діяльнісний
- правил поведінки учнів
у хімічному кабінеті та правил безпеки
під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії
складає та визначає
Діяльнісний
- формули бінарних сполук
за валентністю елементів, план розділення сумішей
використовує
Діяльнісний
- Періодичну систему як
довідкову для визначення відносної атомної маси елементів
Д о с т а т н і й
виконує
Діяльнісний
- найпростіші лабораторні
операції з використанням обладнання кабінету хімії за вказівкою вчителя
- найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення
сумішей
обчислює
Діяльнісний
- відносну молекулярну масу речовини за її формулою;
масову частку елемента в складній речовині та масу елемента в складній
речовині за його масовою часткою, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання
визначає
Діяльнісний
-
валентність елементів за формулами бінарних сполук
пояснює
Знаннєвий
- призначення лабораторного посуду та обладнання кабінету
хімії,
- зміст хімічних формул, сутність закону збереження маси речовин, рівнянь
хімічних реакцій
висловлює судження
Ціннісний
- про застосування хімічних знань
та історію їхнього розвитку; доцільність марковання небезпечних речовин, які входять до складу харчових
продуктів і побутових хімікатів;
- про багатоманітність речовин та
значення закону збереження маси речовини
В и с о к и й
виробляє
власні ставлення
Ціннісний
- до природи як найвищої цінності
робить висновки
Ціннісний
- щодо безпечного
використання речовин, з урахуванням їхнього марковання;
- на основі спостережень
(за допомогою вчителя)
усвідомлює
Ціннісний
-
право на власний вибір і прийняття рішення
-
необхідність збереження
власного здоров’я і довкілля при використанні хімічних речовин
Урок. Контрольная работа №1 для 7 класса
Зміст питання, який підлягає контролю
|
№
|
Варіант
1
|
Варіант
2
|
Бали
|
Визначення валентності елементу за формулою бінарної сполуки
|
1
|
В
|
Г
|
0,5
|
Розрахунок масової частки елементу в складній речовині
|
2
|
А
|
В
|
0,5
|
Розрахунок відносної молекулярної маси речовини за формулою
|
3
|
Б
|
А
|
0,5
|
Визначення якісного та кількісного складу речовини
|
4
|
А
|
В
|
0,5
|
Розпізнавання формул простих та складних речовин
|
5
|
Б
|
А
|
0,5
|
Розуміння запису хімічної формули речовини
|
6
|
А
|
В
|
0,5
|
Розпізнавання фізичного та хімічного явища
|
7
|
Г
|
А
|
0,5
|
Понятійний апарат (структурні одиниці речовини)
|
8
|
А
|
Г
|
0,5
|
Тестові завдання на послідовність (число протонів у ядрі)
|
9
|
1 – В
2 – А
3 – Г
4– Б
|
1 – А
2 – В
3 – Б
4 – Г
|
1
|
Тестові завдання на послідовність (валентність хімічного елементу в
бінарних сполуках)
|
10
|
1 – В
2 – А
3 – Б
4 - Г
|
1 – В
2 – А
3 – Б
4 - Г
|
1
|
Тестові завдання на відповідність між реагентами та продуктами реакції
|
11
|
1 – Д
2 – Г
3 – В
4
– А
|
1 - Д
2 – А
3 – Б
4 – Г
|
2
|
Скласти рівняння хімічних
реакцій за схемами:
|
12
|
а) 2K + Cl2 → 2KCl
б) CuО
+ H2 → Cu + Н2O
|
а) 2Nа + Cl2 → 2NаCl
б) К2О +
H2О → 2КOН
|
1
|
Завдання з відкритою формою відповіді (лабораторне обладнання)
|
13
|
Розділення суміші
|
Призначення хімічного
обладнання
|
2
|
Розрахункові задачі (на визначення
відносної атомної маси хімічного елементу)
|
14
|
Флуор
|
9,28 ·10-26кг
|
1
|
№
|
А
|
Б
|
В
|
Г
|
1
|
||||
2
|
||||
3
|
||||
4
|
||||
5
|
||||
6
|
||||
7
|
||||
8
|
№ 9
|
А
|
Б
|
В
|
Г
|
1
|
||||
2
|
||||
3
|
||||
4
|
№ 10
|
А
|
Б
|
В
|
Г
|
1
|
||||
2
|
||||
3
|
||||
4
|
№ 11 |
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Д
|
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
№
з/п
|
ПІ учня
|
В
|
Кількість
набраних балів за кожне питання
|
бал
|
|||||||||||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
||||
1
|
|||||||||||||||||
2
|
|||||||||||||||||
3
|
|||||||||||||||||
4
|
|||||||||||||||||
5
|
|||||||||||||||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||
Зміст питання, який підлягає контролю
|
№
|
В
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
%
|
Визначення валентності елементу
за формулою бінарної сполуки
|
1
|
|||||||
Розрахунок масової частки
елементу в складній речовині
|
2
|
|||||||
Розрахунок відносної
молекулярної маси речовини за формулою
|
3
|
|||||||
Визначення якісного та
кількісного складу речовини
|
4
|
|||||||
Розпізнавання формул простих та
складних речовин
|
5
|
|||||||
Розуміння запису хімічної формули речовини
|
6
|
|||||||
Розпізнавання фізичного та
хімічного явища
|
7
|
|||||||
Понятійний апарат (структурні
одиниці речовини)
|
8
|
|||||||
Тестові завдання на
послідовність (число протонів у ядрі)
|
9
|
|||||||
Тестові завдання на
послідовність (валентність хімічного елементу в бінарних сполуках)
|
10
|
|||||||
Тестові завдання на
відповідність між реагентами та продуктами реакції
|
11
|
|||||||
Скласти рівняння хімічних реакцій за схемами:
|
12
|
|||||||
Завдання з відкритою формою
відповіді (лабораторне обладнання)
|
13
|
|||||||
Розрахункові задачі (на
визначення відносної атомної
маси хімічного елементу)
|
14
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий