З 1 вересня 2022 року вчителі, які викладають в 5-х класах, приймають естафету щодо реалізації Концепції "Нова українська школа". Педагогів чекають суттєві зміни в освітньому процесі та опанування нових підходів до навчання та виховання за новим Державним стандартом базової середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898.
Новим Державним стандартом базавої загальної середньої
освіти разом із фокусом на 11 ключових компетентностях
передбачено розвиток наскрізних вмінь.
№ |
Наскрізні
вміння за новим Державним стандартом (5-9 класи) |
Характеристика,
змістовність |
1 |
Читати з розумінням |
передбачає здатність до емоційного, інтелектуального, естетичного
сприймання і усвідомлення прочитаного, розуміння інформації, записаної
(переданої) у різний спосіб або відтвореної технічними пристроями, що
охоплює, зокрема, уміння виявляти приховану і очевидну інформацію,
висловлювати припущення, доводити надійність аргументів, підкріплюючи власні
висновки фактами та цитатами з тексту, висловлювати ідеї, пов’язані з
розумінням тексту після його аналізу і добору контраргументів. |
2 |
Висловлювати власну думку в усній і
письмовій формі |
словесно передавати власні думки, почуття, переконання, зважаючи на мету
та учасників комунікації, обираючи для цього відповідні мовленнєві стратегії. |
3 |
Критично і системно мислити |
виявляється у визначенні характерних ознак явищ, подій, ідей, їх
взаємозв’язків, умінні аналізувати та оцінювати доказовість і вагомість
аргументів у судженнях, зважати на протилежні думки та контраргументи,
розрізняти факти, їх інтерпретації, розпізнавати спроби маніпулювання даними,
використовуючи різноманітні ресурси і способи оцінювання якості доказів,
надійності джерел і достовірності інформації. |
4 |
Логічно обґрунтовувати позицію на
рівні |
передбачає здатність висловлювати послідовні, несуперечливі, обґрунтовані
міркування у вигляді суджень і висновків, що є виявом власного ставлення до
подій, явищ і процесів. |
5 |
Діяти творчо |
передбачає креативне мислення, продукування нових ідей, доброчесне
використання чужих ідей та їх доопрацювання, застосування власних знань для
створення нових об’єктів, ідей, уміння випробовувати нові ідеї. |
6 |
Виявляти ініціативу |
передбачає активний пошук і пропонування рішень для розв’язання проблем,
активну участь у різних видах діяльності, їх ініціювання, прагнення до
лідерства, уміння брати на себе відповідальність. |
7 |
Конструктивно
керувати емоціями |
передбачає здатність розпізнавати власні емоції та емоційний стан інших,
сприймати емоції без осуду, адекватно реагувати на конфліктні ситуації,
розуміти, як емоції можуть допомагати і заважати в діяльності, налаштовуючи
себе на пошук внутрішньої рівноваги, конструктивну комунікацію, зосередження
уваги, продуктивну діяльність. |
8 |
Оцінювати
ризики |
передбачає вміння розрізняти прийнятні і неприйнятні ризики, зважаючи на
істотні фактори. |
9 |
Розв’язувати
проблеми |
передбачає вміння аналізувати проблемні ситуації, формулювати проблеми,
висувати гіпотези, практично їх перевіряти та обґрунтовувати, здобувати
потрібні дані з надійних джерел, презентувати та аргументувати рішення. |
10 |
Співпрацювати
з іншими |
передбачає вміння обґрунтовувати переваги взаємодії під час спільної
діяльності, планувати власну та групову роботу, підтримувати учасників групи,
допомагати іншим і заохочувати їх до досягнення спільної мети. |
1. МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА "ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ", 5-6 класи (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.)
Технологічна карта – це вид методичного матеріалу, що забезпечує
ефективне і якісне ведення навчальних занять в закладі освіти. Вона вважається
прийомом графічного проєктування уроку у вигляді таблиці, що дозволяє детально
структурувати заняття.
Технологічна карта має певну структуру:
· назва теми з зазначеними годинами на вивчення матеріалу;
· очікувані та конкретні результати навчання (предметні компетентсті, особисті, міжпредметні, наскрізні лінії);
· обладнення уроку та дидактичиний супровід;
· міжпредметні зв’язки та особливість організації робочого місця;
· основні поняття, знання, вміння;
· етапи вивченння теми, методи та прийоми навчання; діяльність учасників освітнього процесу;
· зріз знань у вигляді контрольного завдання для перевірки засвоєння матеріалу і формування умінь і навичок.
Наявність технологічної карти дозволяє чітко і ефективно організовувати навчальний процес, забезпечувати реалізацію наскрізних ліній, предметних, метапредметних і індивідуальних умінь згідно з вимогам, розподілити роботу всіх учасників освітнього процесу на уроці, заощадити час підготовки вчителя до заняття.
Тема уроку: Із чого все складається. Частинки речовини – атоми та молекули. Три стани речовин. Розташування, рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах.
Комментариев нет:
Отправить комментарий