Природнича галузь НУШ (5-9 класи)

      

          З 1 вересня 2022 року вчителі, які викладають в 5-х класах, приймають естафету  щодо реалізації Концепції "Нова українська школа".   Педагогів чекають суттєві зміни в освітньому процесі та опанування нових  підходів до навчання та виховання за новим Державним стандартом базової середньої освіти, затвердженим  постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898.


    Новим Державним стандартом базавої загальної середньої

освіти разом із фокусом на 11 ключових компетентностях

передбачено розвиток наскрізних вмінь.


Вони є спільними для всіх компетентностей, відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого  постановою Кабінету Міністрів України                                    від 30 вересня 2020 р. № 898

Наскрізні вміння за новим Державним стандартом (5-9 класи)

Характеристика, змістовність

1

Читати з розумінням

передбачає здатність до емоційного, інтелектуального, естетичного сприймання і усвідомлення прочитаного, розуміння інформації, записаної (переданої) у різний спосіб або відтвореної технічними пристроями, що охоплює, зокрема, уміння виявляти приховану і очевидну інформацію, висловлювати припущення, доводити надійність аргументів, підкріплюючи власні висновки фактами та цитатами з тексту, висловлювати ідеї, пов’язані з розумінням тексту після його аналізу і добору контраргументів.

2

Висловлювати власну думку в усній і письмовій формі

словесно передавати власні думки, почуття, переконання, зважаючи на мету та учасників комунікації, обираючи для цього відповідні мовленнєві стратегії.

3

Критично і системно мислити

виявляється у визначенні характерних ознак явищ, подій, ідей, їх взаємозв’язків, умінні аналізувати та оцінювати доказовість і вагомість аргументів у судженнях, зважати на протилежні думки та контраргументи, розрізняти факти, їх інтерпретації, розпізнавати спроби маніпулювання даними, використовуючи різноманітні ресурси і способи оцінювання якості доказів, надійності джерел і достовірності інформації.

4

Логічно обґрунтовувати позицію на рівні

передбачає здатність висловлювати послідовні, несуперечливі, обґрунтовані міркування у вигляді суджень і висновків, що є виявом власного ставлення до подій, явищ і процесів.

5

Діяти творчо

передбачає креативне мислення, продукування нових ідей, доброчесне використання чужих ідей та їх доопрацювання, застосування власних знань для створення нових об’єктів, ідей, уміння випробовувати нові ідеї.

6

Виявляти ініціативу

передбачає активний пошук і пропонування рішень для розв’язання проблем, активну участь у різних видах діяльності, їх ініціювання, прагнення до лідерства, уміння брати на себе відповідальність.

7

Конструктивно керувати емоціями

передбачає здатність розпізнавати власні емоції та емоційний стан інших, сприймати емоції без осуду, адекватно реагувати на конфліктні ситуації, розуміти, як емоції можуть допомагати і заважати в діяльності, налаштовуючи себе на пошук внутрішньої рівноваги, конструктивну комунікацію, зосередження уваги, продуктивну діяльність.

8

Оцінювати ризики

передбачає вміння розрізняти прийнятні і неприйнятні ризики, зважаючи на істотні фактори.

9

Розв’язувати проблеми

передбачає вміння аналізувати проблемні ситуації, формулювати проблеми, висувати гіпотези, практично їх перевіряти та обґрунтовувати, здобувати потрібні дані з надійних джерел, презентувати та аргументувати рішення.

10

Співпрацювати з іншими

передбачає вміння обґрунтовувати переваги взаємодії під час спільної діяльності, планувати власну та групову роботу, підтримувати учасників групи, допомагати іншим і заохочувати їх до досягнення спільної мети.





1. МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА "ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ", 5-6 класи (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.)


Технологічна карта – це вид методичного матеріалу, що забезпечує ефективне і якісне ведення навчальних занять в закладі освіти. Вона вважається прийомом графічного проєктування уроку у вигляді таблиці, що дозволяє детально структурувати заняття.

Технологічна карта має певну структуру:

· назва теми з зазначеними годинами на вивчення матеріалу;

·  очікувані та конкретні результати навчання  (предметні компетентсті, особисті, міжпредметні, наскрізні лінії);

·  обладнення уроку та дидактичиний супровід;

·  міжпредметні зв’язки та особливість організації робочого місця;

·  основні поняття, знання, вміння;

·  етапи вивченння теми, методи та прийоми навчання; діяльність учасників освітнього процесу;

·  зріз знань у вигляді контрольного завдання для перевірки засвоєння матеріалу і формування умінь і навичок.

Наявність технологічної карти дозволяє чітко і ефективно організовувати навчальний процес, забезпечувати реалізацію наскрізних ліній, предметних, метапредметних і індивідуальних умінь згідно з вимогам, розподілити роботу всіх учасників освітнього процесу  на уроці, заощадити час підготовки вчителя до заняття.

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА УРОКУ «ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ» (5 клас)

Тема уроку:  Із чого все складається.  Частинки речовини – атоми та молекули. Три стани речовин. Розташування, рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах.




Комментариев нет:

Отправить комментарий