Кожна дитина - неповторний світ, який має власні особливості та потреби.
СИСТЕМА РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ
Мета роботи з обдарованими дітьми - виявлення таких дітей та створення умов для їх оптимального розвитку.
Завдання:
—
підтримати учня і розвинути його
здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано;
—
розвиток цілісної картини світу в
уявленнях дитини;
— розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатності розв'язувати проблеми і самостійно навчатися та здійснювати дослідницьку роботу.
У навчальній діяльності робота з обдарованими дітьми ґрунтується на диференційованому підході, що сприяє розширенню й поглибленню освітнього простору предмета.Реалізація завдань роботи вчителя з розвитку здібностей учнів:
-
збагачувати навчальні програми, тобто
оновлювати й розширювати зміст навчання;
-
працювати диференційовано, здійснювати
індивідуальний підхід і консультувати учнів;
-
стимулювати пізнавальні здібності учнів;
-
приймати зважені психолого-педагогічні
рішення;
-
аналізувати навчально-виховну діяльність —
свою та класу;
-
добирати й готувати матеріал для творчих справ в групах та індивідуально.
Напрямки
роботи вчителя з обдарованими дітьми
1. Індивідуальна й диференційована робота на уроках хімії. Розв’язання
нестандартних завдань та задач, проблемних ситуацій тощо.
2. Гурткова робота із предмета.
3. Факультативи
«Хімія в побуті», додаткові заняття.
4. Позакласні заходи у межах предметних тижнів.
5. Предметні заходи у класі із запрошенням батьків.
6. Участь учнів у шкільній конференції «День науки» із захистом навчальних
проектів.
7. Участь в олімпіадах та інтерактивних конкурсах різного рівня.
8. Участь у творчих заходах, вікторинах, дискусіях, диспутах, квестах, фестивалях тощо.
Обдарованість – індивідуальна потенційна своєрідність задатків людини, завдяки яким вона може досягти значних успіхів у певній галузі діяльності.
Обдаровані діти – діти, в яких у ранньому віці виявляються здібності до виконання певних видів діяльності.
Типи обдарованості:
- раціонально-розумовий;
- образно-художній;
- образний;
- емоційно-почуттєвий.
Відомо, що за всіх рівних умов (рівня знань,
навичок, витрат часу) різні люди досягають неоднакових результатів. Якість і
засоби виконання будь-якої діяльності, її успішність і рівень досягнень
залежать від здібностей особистості.
Здібності — індивідуально стійкі психічні властивості люди, що визначають її успіхи в різних видах діяльності.
Здібності
- це індивідуально-психологічні
особливості людини, які відповідають умовам успішного виконання тієї чи іншої
діяльності, а саме - набуття знань, умінь і навичок; використання їх у праці.
Виділяють:
· загальні
здібності, які включають ті,
якими визначаються успіхи людини в видах основної діяльності;
· спеціальні
здібності, які сприяють
успіхам людини в специфічних видах діяльності.
Здібності людини можна
представити у вигляді дерева
● Коріння – природні задатки людини;
● Стовбур – загальні здібності;
● Коріння
● Гілки – спеціальні здібності.
Чим більше гілок, тим дерево могутніше, пишна і гілляста його крона.
Рекомендації вчителю по розвитку творчих здатностей
обдарованих дітей:
· підтримувати думки учнів,
підкреслювати їхній оригінальність, важливість
· підсилювати інтерес дітей до
нового
· заохочувати оперування
предметами, матеріалами, ідеями
· учити дітей систематизації, самостійній оцінці
кожної думки
· виробляти в дітей терпиме
відношення до нових понять, мислям
· не вимагати запам'ятовувати
схеми, таблиці, формули, однобічні рішення там, де є різноманітні способи
· культивувати творчу атмосферу -
учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустріне признаним,
прийняттям, використанням
· учите дітей цінувати свої й чужі
думки. Коштовні, оригінальні думки фіксуються в блокноті.
· іноді ровесники ставляться до обдарованих дітей агресивно. Це
необхідно запобігти. Наочним способом є пояснення обдарованому дитині, що це
характерно, і розвивальну його терпимість і впевненість
· пропонувати цікаві факти,
випадки, технічні й наукові ідеї
· стимулювати й підтримувати
ініціативу учнів, самостійність, проекти, які когут захопити
· створювати проблемне ситуації, що
вимагають альтернативності, прогнозування, уяви
· впливати особистим прикладом.
Результативність роботи вчителя з підготовки переможців та призерів конкурсів, інтелектуальних ігор, учніських олімпіад
Навчальний рік |
Назва заходу,
тема |
Рівень |
ПІ переможця/ призера |
Результат |
2017/2018 |
Природничий
конкурс «Геліантус» |
Всеукраїнський |
1. Кривуля Марія 2. Кириченко Єлизавета.
|
Дипломи ІІІ ступеня |
2018/2019 |
Учнівська олімпіада з
хімії |
Районний |
Джуравець Катерина (9 клас) |
ІІІ місце |
|
Природничий конкурс «Геліантус» |
Всеукраїнський |
Джуравець Катерина |
Грамота з хімії |
|
Всеукраїнський гуманітарний конкурс «Космічні
фантазії», номінація декоративно-ужиткове мистецтво. |
Районний |
Юдіна Кристина |
ІІ місце |
2019/2020 |
Всеукраїнський гуманітарний конкурс
«Космічні фантазії», номінація декоративно-ужиткове мистецтво. |
Районний |
Юдіна Кристина |
ІІ місце |
|
Всеукраїнська виставки-конкурс з
декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край»
номінація декоративно-ужиткове мистецтво. |
Районний |
Юдіна Кристина |
ІІ місце |
2020/2021 |
Всеукраїнська олімпіада з хімії Мелітопольського державного педагогічного
університету імені Богдана Хмельницького
з професійної орієнтації випускників «Інтелектуал» : |
ІІ тур |
Джуравець Катерина (11
клас)
Кривуля Марія
|
ІІІ місце -2 |
2021/2022 |
|
|
|
|
Заходи,
як показники професійної компетентності
педагогічного працівника
Навчальний
рік |
Назва
заходу, тема |
рівень |
Дата проведення |
Оцінка
результативності |
2017/2018
н.р. |
Державна
підсумкова атестація з хімії (предмет за вибором, 9 клас) |
шкільний |
04.06.2018 |
якість знань учнів – 33% (загальна кількість учнів - 12) |
2018/2019
н.р. |
Державна підсумкова атестація з хімії (предмет за
вибором, 9 клас) |
шкільний |
04.06.2018 |
якість знань учнів – 43% (загальна кількість учнів - 7) |
Підсумки І (шкільного)
етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з хімії у 2021/2022 навчальному році
В 7 – 11 класах навчається 40 здобувачів освіти. В І (шкільному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії брали участь 14 учнів, що становить 35% від загальної кількості.
Показники участі учнів 7 – 11 класів в І (шкільному) етапі олімпіади з хімії за класами:
Предмет |
Класи |
Всього учасників |
Результативність
участі у І (шкільному) етапі |
|||||
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
||||
Хімія |
4 |
3 |
3 |
2 |
2 |
14 |
І місце – 1 (7 клас) ІІ місце – 2 (7, 8 класи) ІІІ місце – 3 (8, 9, 11
класи) |
Участь у ІІ (об’єднаної територіальної громади) етапі та результативність – Сидорова Анастасія (8 клас, учасник).
Методичні рекомендації щодо проведення І (шкільного) етапу Всеукраїнської олімпіади з хімії у 2021/2022 навчальному році
Час проведення олімпіади визначає заклад освіти, відповідно до графіка проведення І (шкільного) етапу учнівських олімпіад, затверджений наказом директора закладу.
Оргкомітет проводить організаційну роботу з підготовки і
проведення олімпіади, визначають і забезпечують порядок її проведення, готують
документацію для проведення олімпіади, бланк протоколу, звіт, визначають
персональний склад учасників для участі у наступному етапі олімпіади.
При виконанні завдань з хімії дозволяється використання калькулятора, лінійки, періодичної системи Д.І.Менделєєва, таблиці розчинності.
Підготовка учнів до участі в олімпіаді передбачає:
1. Підготовчі заняття щодо повторення задач минулого олімпіадного сезону, уведення в групу нових учасників. Ця робота включає як індивідуальні, так і диференційовані форми. Обов’язковою є також робота в групах.
2. Розв’язування завдань та розрахункових задач І та ІІ етапів олімпіад попередніх років.
3. Проведення занять у формі «міні олімпіад» для поступового психологічного налаштування учнів.
Вимоги до
завдань хімічної олімпіади
Хімічні олімпіади школярів сприяють зростанню інтересів дітей до предмету.
Тематика олімпіадних завдань повинна в основному відповідати програмі з хімії
для кожного класу, причому тим її розділам, які вивчені на момент проведення
олімпіади. Олімпіадні завдання є творчими, сприяють розвитку мислення учнів. Завдання
в основному будуються на знаннях програмового матеріалу, а також містять
елементи знань, що випереджують програму. Загалом такий підхід при складанні
завдань дає змогу учасникам Всеукраїнської олімпіади з хімії показати глибокі
знання предмету. Реалізація цієї вимоги дасть змогу зробити знання активними і
через виконання олімпіадних завдань глибше вникнути в зміст предмета,
узагальнити вивчене. У цьому разі олімпіада може виконувати навчальну функцію.
Завдання оцінюються у різну кількість балів.
Задачі повинні
задовольняти наступним умовам:
·
При рішенні задачі учень повинен
показати свої знання різних розділів хімії.
·
Задача повинна вимагати від учня
вміння активно використовувати не тільки знання фактичного матеріалу, але й
широко використовувати логіку хімічного мислення.
·
Обов’язково до комплекту повинні
бути включені завдання, при розв’язанні яких учень повинен продемонструвати
вміння проводити розрахунки за хімічними рівняннями.
·
Задача повинна бути спрямована не
тільки на виконання перевірочних знань, але й нести деякі пізнавальні
навантаження.
Треба уникати “екзаменаційних”
запитань, розрахованих в основному на відтворення школярем матеріалу підручника
чи додаткової літератури.
Важливою характеристикою олімпіадних
завдань є їх фундаментальність. Це – завдання, які дають змогу учаснику
олімпіади показати глибокі знання хімії, законів, закономірностей. Вони, як
правило, мають інтегрований характер і потребують також застосування знань із
біології, фізики, географії.
Бажано, щоб
олімпіадні завдання стосувалися змісту різних розділів хімії.
Комплект олімпіадних завдань для певного віку має містити як доступні
завдання, так і значно складніші, наближені до рівня наступного етапу
олімпіади. Перші – підтримують упевненість учнів у своїх силах, викликають
позитивні емоції, а другі – зорієнтовані на переможців і відіграють важливу
підготовчу роль для участі в наступних етапах. У цьому виявляється наступність,
взаємозв’язок окремих етапів олімпіади, диференційований підхід до виявлення
переможців.
Важливим етапом хімічної олімпіади є оцінювання результатів виконання
олімпіадних завдань. У дидактиці під оцінкою розуміють співвідношення між
тим, що знає учень, чого досяг, і тим, що він повинен знати і вміти. Вимоги до
знань і умінь учнів загальноосвітніх навчальних закладів з хімії викладено в
діючій навчальній програмі, й вони можуть бути використані для підготовки до I
та II етапів Всеукраїнських олімпіад.
Критерії оцінювання навчальних
досягнень школярів, розроблені на виконання спільного наказу Міністерства
освіти і науки України, Академії педагогічних наук України, а також згідно
діючих програм Державного стандарту, дають змогу визначити характеристики та
критерії оцінювання олімпіадних завдань. Об’єкт оцінювання
результативності виконання олімпіадних завдань має комплексний характер і
включає: знання, уміння, навички, досвід творчої діяльності. Перш ніж
приступити до перевірки робіт, члени журі роблять поелементний аналіз кожного
завдання.
Завдання І (шкільного) етапу учнівської олімпіади з хімії в 2021/2022 навчальному році (7 клас)
https://docs.google.com/document/d/1gYa6FVUey3Jc8Q5gQrGH71mD-Lx7ekzv/edit?usp=sharing&ouid=100510201829906824647&rtpof=true&sd=true
Завдання І (шкільного) етапу учнівської олімпіади з хімії в 2021/2022 навчальному році (8 клас)
https://docs.google.com/document/d/1e1PflSuFJblWjI0LRq3wJlMW2GBsNSt1/edit?usp=sharing&ouid=100510201829906824647&rtpof=true&sd=true
Завдання І (шкільного) етапу учнівської олімпіади з хімії в 2021/2022 навчальному році (9 клас)
https://docs.google.com/document/d/1wLCkh1FAgHteXQ-dhTY6ZhvtQ3xo28Y3/edit?usp=sharing&ouid=100510201829906824647&rtpof=true&sd=true
Завдання І (шкільного) етапу учнівської олімпіади з хімії в 2021/2022 навчальному році (10 - 11 класи)
Підсумки І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії у 2020/2021 навчальному році
В 7 – 11 класах навчається здобувачів освіти. В І (шкільному) етапі
Всеукраїнської учнівської олімпіади брали участь 14 учнів, що становить 35% від
загальної кількості.
Показники
участі учнів 7 – 11 класів в І (шкільному) етапі олімпіади з хімії за класами:
Предмет |
Класи |
Всього учасників |
Результативність
участі у І (шкільному) етапі |
|||||
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
||||
Хімія |
4 |
3 |
3 |
1 |
2 |
13 |
І місце – 2 (11 клас) ІІ місце – 1 (9 клас) ІІІ місце – 0 |
Підсумки І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії у 2019/2020 навчальному році
В 7 – 11 класах навчається 40 учнів. В І (шкільному) етапі Всеукраїнської
учнівської олімпіади брали участь 19 учнів, що становить 47,5% від загальної
кількості учасників освітнього процесу.
Показники
участі учнів 7 – 11 класів в І (шкільному) етапі олімпіади з хімії за класами:
Предмет |
Класи |
Всього учасників |
Результативність
участі у І (шкільному) етапі |
|||||
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
||||
Хімія |
6 |
5 |
3 |
2 |
3 |
19 |
І місце – 2 (9, 10 класи) ІІ місце – 1 (10 клас) ІІІ місце – 1 (8 клас) |
Участь у ІІ (районному) етапі та результативність - Джуравець Катерина (10 клас, учасник).
Підсумки І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії у 2018/2019 навчальному році
З 37 учнів 7-11 класів у І (шкільному) етапі Всеукраїнскої учнівської олімпіаи з хімії взяли участь 16 учнів (43,2% від загальної кількості).
Предмет |
Класи |
Всього учасників |
Результативність
участі у І (шкільному) етапі |
|||||
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
||||
Хімія |
4 |
3 |
3 |
4 |
2 |
16 |
І місце – 0 ІІ місце – 0 ІІІ місце – 2 (9 клас) |
Участь у ІІ (районному) етапі олімпіади з хімії та результативність - ДЖУРАВЕЦЬ КАТЕРИНА (9 клас, ІІІ місце).
Підсумки І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії у 2017/2018 навчальному році
З 38 учнів 7-11 класів у І (шкільному) етапі Всеукраїнскої учнівської олімпіаи з хімії взяли участь 12 учнів (31.6% від загальної кількості).
Предмет |
Класи |
Всього учасників |
Результативність
участі у І (шкільному) етапі |
|||||
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
||||
Хімія |
3 |
3 |
3 |
2 |
1 |
12 |
І місце – 1 (10 клас) ІІ місце – 2 (8,11 класи) ІІІ місце – 2 (7 клас) |
Підсумки І (шкільного)
етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії
Із 41 учнів 7-11 класів у шкільному етапі олімпіади з хімії взяли участь 13 учнів (32% від загальної кількості учнів).
Предмет |
Класи |
Всього учасників |
Результативність І (шкільного) етапу |
||||
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
Хімія |
4 |
4 |
4 |
1 |
0 |
13 |
І місце – 1 (9 клас) ІІІ місце – 2 (7, 10 кл.) |
Участь у ІІ (районному) етапі олімпіади з хімії та результативність - Тутова Аліна (9 клас, учасник).
Комментариев нет:
Отправить комментарий