Робота з обдарованими учнями


Кожна дитина - неповторний світ, який має власні особливості та потреби.

СИСТЕМА  РОБОТИ З  ОБДАРОВАНИМИ  УЧНЯМИ

       Мета роботи з обдарованими дітьми - виявлення таких дітей та створення умов для їх оптимального розвитку.

        Завдання:                                         

   підтримати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано;

   розвиток цілісної картини світу в уявленнях дитини;

   розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатності розв'язувати проблеми і самостійно навчатися та здійснювати дослідницьку роботу.

       У навчальній діяльності робота з обдарованими дітьми ґрунтується на диференційованому підході, що сприяє розширенню й поглибленню освітнього простору предмета.

  Реалізація завдань роботи  вчителя з  розвитку здібностей учнів:

-     збагачувати навчальні програми, тобто оновлювати й розширювати зміст навчання;

-      працювати диференційовано, здійснювати індивідуальний підхід і консультувати учнів;

-     стимулювати пізнавальні здібності учнів;

-     приймати зважені психолого-педагогічні рішення;

-     аналізувати навчально-виховну діяльність — свою та класу;

-     добирати й готувати матеріал для  творчих справ в групах та індивідуально.


   Напрямки роботи вчителя з обдарованими дітьми
1. Індивідуальна й диференційована робота на уроках хімії. Розв’язання нестандартних завдань та задач, проблемних ситуацій тощо.
2. Гурткова робота із предмета.

3. Факультативи «Хімія в побуті», додаткові заняття.
4. Позакласні заходи у межах предметних тижнів.
5. Предметні заходи у класі із запрошенням батьків.
6. Участь учнів у шкільній конференції «День науки» із захистом навчальних проектів.
7. Участь в олімпіадах та інтерактивних конкурсах різного рівня.
8. Участь у творчих заходах, вікторинах, дискусіях, диспутах, квестах,   фестивалях тощо.

 Що таке обдарованість?  

Обдарованістьіндивідуальна потенційна своєрідність задатків людини,   завдяки яким вона може досягти значних успіхів у певній галузі діяльності.

Обдаровані діти – діти, в яких у ранньому віці виявляються здібності до виконання певних видів діяльності.

Типи обдарованості:

-     раціонально-розумовий;

-      образно-художній;

-      образний;

-       емоційно-почуттєвий.

Відомо, що за всіх рівних умов (рівня знань, навичок, витрат часу) різні люди досягають неоднакових результатів. Якість і засоби виконання будь-якої діяльності, її успішність і рівень досягнень залежать від здібностей особистості.

Здібності — індивідуально стійкі психічні властивості люди, що визначають її успіхи в різних видах діяльності.

 Здібності - це індивідуально-психологічні особливості людини, які відповідають умовам успішного виконання тієї чи іншої діяльності, а саме - набуття знань, умінь і навичок; використання їх у праці.

Виділяють:

·        загальні здібності, які включають ті, якими визначаються успіхи людини в видах основної діяльності;

·        спеціальні здібності, які сприяють успіхам людини в специфічних видах діяльності.


                        Здібності людини можна представити у вигляді дерева


●  Коріння – природні задатки людини;

●  Стовбур – загальні здібності;

●  Коріння                                           

●  Гілки – спеціальні  здібності.                

 Чим більше гілок, тим дерево могутніше, пишна і гілляста його крона.

Рекомендації вчителю по розвитку творчих здатностей обдарованих дітей:

·    підтримувати думки учнів, підкреслювати їхній оригінальність, важливість

·     підсилювати інтерес дітей до нового

·     заохочувати оперування предметами, матеріалами, ідеями

·     учити дітей систематизації, самостійній оцінці кожної думки

·     виробляти в дітей терпиме відношення до нових понять, мислям

·    не вимагати запам'ятовувати схеми, таблиці, формули, однобічні рішення там, де є різноманітні способи

·  культивувати творчу атмосферу - учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустріне признаним, прийняттям, використанням

· учите дітей цінувати свої й чужі думки. Коштовні, оригінальні думки фіксуються в блокноті.

· іноді ровесники  ставляться до обдарованих дітей агресивно. Це необхідно запобігти. Наочним способом є пояснення обдарованому дитині, що це характерно, і розвивальну його терпимість і впевненість

·     пропонувати цікаві факти, випадки, технічні й наукові ідеї

· стимулювати й підтримувати ініціативу учнів, самостійність, проекти, які когут захопити

· створювати проблемне ситуації, що вимагають альтернативності, прогнозування, уяви

·       впливати особистим прикладом.


Результативність роботи вчителя  з підготовки переможців та призерів конкурсів, інтелектуальних ігор, учніських олімпіад 

Навчальний рік

Назва заходу, тема

Рівень

ПІ переможця/ призера

Результат

2017/2018

Природничий конкурс «Геліантус»

Всеукраїнський

1. Кривуля Марія

2. Кириченко Єлизавета.

 

Дипломи ІІІ ступеня

2018/2019

Учнівська олімпіада з хімії

Районний

Джуравець Катерина (9 клас) 

ІІІ місце

 

Природничий конкурс «Геліантус»

Всеукраїнський

Джуравець Катерина

Грамота з хімії

 

Всеукраїнський гуманітарний конкурс «Космічні фантазії», номінація декоративно-ужиткове мистецтво.

Районний

Юдіна Кристина

ІІ місце

2019/2020

Всеукраїнський гуманітарний конкурс «Космічні фантазії», номінація декоративно-ужиткове мистецтво.

Районний

Юдіна Кристина

ІІ місце

 

Всеукраїнська виставки-конкурс з декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» номінація декоративно-ужиткове мистецтво.

Районний

Юдіна Кристина

ІІ місце

2020/2021

Всеукраїнська олімпіада з хімії Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького  з професійної орієнтації випускників «Інтелектуал» : 

ІІ тур

Джуравець Катерина (11 клас)

 

Кривуля Марія

 

ІІІ місце -2

2021/2022

 

 

 

 


   Заходи, як показники професійної  компетентності педагогічного працівника

Навчальний рік

Назва заходу, тема

рівень

Дата проведення

Оцінка результативності

2017/2018 н.р.

Державна підсумкова атестація з хімії (предмет за вибором, 9 клас)

шкільний

04.06.2018

якість знань учнів – 33%  (загальна кількість учнів - 12)

2018/2019 н.р.

Державна підсумкова атестація з хімії (предмет за вибором, 9 клас)

шкільний

04.06.2018

якість знань учнів – 43% (загальна кількість  учнів - 7)



Підсумки І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

 з хімії у 2021/2022 навчальному році

         В 7 – 11 класах навчається  40 здобувачів освіти. В І (шкільному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії брали участь 14 учнів, що становить 35% від загальної кількості.

Показники участі учнів 7 – 11 класів в І (шкільному) етапі олімпіади з хімії за класами:

Предмет

Класи

Всього

учасників

Результативність участі у І (шкільному) етапі

7

8

9

10

11

Хімія

4

3

3

2

2

14

І місце – 1 (7 клас)

ІІ місце – 2 (7, 8 класи)

ІІІ місце – 3 (8, 9, 11 класи)


Участь у ІІ (об’єднаної територіальної громади) етапі та результативність – Сидорова  Анастасія (8 клас,  учасник).


Методичні рекомендації щодо проведення І (шкільного) етапу Всеукраїнської олімпіади з хімії у 2021/2022 навчальному році 

Час проведення  олімпіади визначає заклад освіти, відповідно до графіка проведення І (шкільного) етапу учнівських олімпіад, затверджений наказом директора закладу.

     Оргкомітет проводить  організаційну роботу з підготовки і проведення олімпіади, визначають і забезпечують порядок її проведення, готують документацію для проведення олімпіади, бланк протоколу, звіт, визначають персональний склад учасників для участі у наступному етапі олімпіади.

При виконанні завдань з хімії дозволяється використання калькулятора, лінійки, періодичної системи Д.І.Менделєєва, таблиці розчинності.

Підготовка учнів до участі в олімпіаді передбачає:

1. Підготовчі заняття щодо повторення задач минулого олімпіадного сезону, уведення в групу нових учасників. Ця робота включає як індивідуальні, так і диференційовані форми. Обов’язковою є також робота в групах.

2. Розв’язування завдань та розрахункових задач І та ІІ етапів олімпіад попередніх років.

 3. Проведення занять у формі «міні олімпіад» для поступового психологічного налаштування учнів.

Вимоги до завдань хімічної олімпіади

Хімічні олімпіади школярів сприяють зростанню інтересів дітей до предмету. Тематика олімпіадних завдань повинна в основному відповідати програмі з хімії для кожного класу, причому тим її розділам, які вивчені на момент проведення олімпіади. Олімпіадні завдання є творчими, сприяють розвитку мислення учнів. Завдання в основному будуються на знаннях програмового матеріалу, а також містять елементи знань, що випереджують програму. Загалом такий підхід при складанні завдань дає змогу учасникам Всеукраїнської олімпіади з хімії показати глибокі знання предмету. Реалізація цієї вимоги дасть змогу зробити знання активними і через виконання олімпіадних завдань глибше вникнути в зміст предмета, узагальнити вивчене. У цьому разі олімпіада може виконувати навчальну функцію.

Завдання оцінюються у різну кількість балів.

Задачі повинні задовольняти наступним умовам:

·        При рішенні задачі учень повинен показати свої знання різних розділів хімії.

·        Задача повинна вимагати від учня вміння активно використовувати не тільки знання фактичного матеріалу, але й широко використовувати логіку хімічного мислення.

·        Обов’язково до комплекту повинні бути включені завдання, при розв’язанні яких учень повинен продемонструвати вміння проводити розрахунки за хімічними рівняннями.

·        Задача повинна бути спрямована не тільки на виконання перевірочних знань, але й нести деякі пізнавальні навантаження.

         Треба уникати “екзаменаційних” запитань, розрахованих в основному на відтворення школярем матеріалу підручника чи додаткової літератури.

         Важливою характеристикою олімпіадних завдань є їх фундаментальність. Це – завдання, які дають змогу учаснику олімпіади показати глибокі знання хімії, законів, закономірностей. Вони, як правило, мають інтегрований характер і потребують також застосування знань із біології, фізики, географії.

Бажано, щоб олімпіадні завдання стосувалися змісту різних розділів хімії.

Комплект олімпіадних завдань для певного віку має містити як доступні завдання, так і значно складніші, наближені до рівня наступного етапу олімпіади. Перші – підтримують упевненість учнів у своїх силах, викликають позитивні емоції, а другі – зорієнтовані на переможців і відіграють важливу підготовчу роль для участі в наступних етапах. У цьому виявляється наступність, взаємозв’язок окремих етапів олімпіади, диференційований підхід до виявлення переможців.

Важливим етапом хімічної олімпіади є оцінювання результатів виконання олімпіадних завдань. У дидактиці під оцінкою розуміють співвідношення між тим, що знає учень, чого досяг, і тим, що він повинен знати і вміти. Вимоги до знань і умінь учнів загальноосвітніх навчальних закладів з хімії викладено в діючій навчальній програмі, й вони можуть бути використані для підготовки до I та II етапів Всеукраїнських олімпіад.

         Критерії оцінювання навчальних досягнень школярів, розроблені на виконання спільного наказу Міністерства освіти і науки України, Академії педагогічних наук України, а також згідно діючих програм Державного стандарту, дають змогу визначити характеристики та критерії оцінювання олімпіадних завдань. Об’єкт оцінювання результативності виконання олімпіадних завдань має комплексний характер і включає: знання, уміння, навички, досвід творчої діяльності. Перш ніж приступити до перевірки робіт, члени журі роблять поелементний аналіз кожного завдання.

Завдання І (шкільного) етапу учнівської  олімпіади з хімії  в 2021/2022 навчальному році  (7 клас)
https://docs.google.com/document/d/1gYa6FVUey3Jc8Q5gQrGH71mD-Lx7ekzv/edit?usp=sharing&ouid=100510201829906824647&rtpof=true&sd=true


Завдання І (шкільного) етапу учнівської  олімпіади з хімії  в 2021/2022 навчальному році  (8 клас)

https://docs.google.com/document/d/1e1PflSuFJblWjI0LRq3wJlMW2GBsNSt1/edit?usp=sharing&ouid=100510201829906824647&rtpof=true&sd=true


Завдання І (шкільного) етапу учнівської  олімпіади з хімії  в 2021/2022 навчальному році  (9 клас)

https://docs.google.com/document/d/1wLCkh1FAgHteXQ-dhTY6ZhvtQ3xo28Y3/edit?usp=sharing&ouid=100510201829906824647&rtpof=true&sd=true


Завдання І (шкільного) етапу учнівської  олімпіади з хімії  в 2021/2022 навчальному році  (10 - 11 класи)

https://docs.google.com/document/d/16ig2L6gjEopbAFvn4CyBMPDY4DJkPdHM/edit?usp=sharing&ouid=100510201829906824647&rtpof=true&sd=true


Підсумки І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади  з хімії у  2020/2021   навчальному році

В 7 – 11 класах навчається   здобувачів освіти. В І (шкільному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади брали участь 14 учнів, що становить 35% від загальної кількості.

Показники участі учнів 7 – 11 класів в І (шкільному) етапі олімпіади з хімії за класами:

Предмет

Класи

Всього

учасників

Результативність участі у І (шкільному) етапі

7

8

9

10

11

Хімія

4

3

3

1

2

13

І місце – 2 (11 клас)

ІІ місце – 1 (9 клас)

ІІІ місце – 0

Підсумки І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії у 2019/2020   навчальному році

В 7 – 11 класах навчається 40  учнів. В І (шкільному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади брали участь 19 учнів, що становить 47,5% від загальної кількості учасників освітнього процесу.

Показники участі учнів 7 – 11 класів в І (шкільному) етапі олімпіади з хімії за класами:

Предмет

Класи

Всього

учасників

Результативність участі у І (шкільному) етапі

7

8

9

10

11

Хімія

6

5

3

2

3

19

І місце – 2 (9, 10 класи)

ІІ місце – 1 (10 клас)

ІІІ місце – 1 (8 клас)

Участь у ІІ (районному) етапі та результативність -  Джуравець Катерина (10 клас, учасник).

Підсумки І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії у 2018/2019 навчальному році

    З  37 учнів 7-11 класів у І (шкільному) етапі Всеукраїнскої учнівської олімпіаи з хімії взяли участь 16 учнів  (43,2% від загальної кількості).


Предмет

Класи

Всього

учасників

Результативність участі у І (шкільному) етапі

7

8

9

10

11

Хімія

4

3

3

4

2

16

І місце – 0

ІІ місце – 0

ІІІ місце – 2 (9 клас)



Участь у ІІ (районному) етапі олімпіади з хімії та результативність - ДЖУРАВЕЦЬ КАТЕРИНА  (9 клас, ІІІ місце).

Підсумки І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії у 2017/2018 навчальному році

З 38 учнів 7-11 класів у І (шкільному) етапі Всеукраїнскої учнівської олімпіаи  з хімії взяли участь 12 учнів  (31.6% від загальної кількості).


Предмет

Класи

Всього

учасників

Результативність участі у І (шкільному) етапі

7

8

9

10

11

Хімія

3

3

3

2

1

12

І місце – 1 (10 клас)

ІІ місце – 2 (8,11 класи)

ІІІ місце – 2 (7 клас)


Підсумки І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії у 2016/2017 навчальному році

Із 41 учнів 7-11 класів у шкільному етапі олімпіади з хімії взяли участь 13 учнів (32% від загальної кількості учнів). 

Предмет

Класи

Всього

учасників

Результативність

І (шкільного) етапу

7

8

9

10

11

Хімія

4

4

4

1

0

13

І місце – 1 (9 клас)

ІІІ місце – 2 (7, 10 кл.)

Участь у ІІ (районному) етапі олімпіади з хімії та результативність - Тутова Аліна  (9 клас, учасник).

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий